środa, 4 lipca 2007

Cieniowanie w decoupage'u

Ponieważ zostałam poproszona o małe info, jak cieniować w decoupage'u, oto szybka lekcja. Na poniższych podkładkach z różyczkami zastosowałam dwukolorowe cieniowanie. Kolory farb dobieramy na podstawie motywu, jakim będziemy ozdabiać przedmiot. U mnie dominującym kolorem był zielony i różowy i postanowiłam tymi odcieniami zrobić cienie.

Na początku zaznaczyłam na podkładkach delikatnie ołówkiem kontury wyciętego już motywu. Następnie różową farbę rozcieńczyłam na plastikowym talerzyku medium do cieniowań, dodałam kropelkę farby zielonej (porcję wielkości łebka od szpilki) aby nieco złamać czysty róż i kawałkiem zmywaczka z gąbki nałożyłam farbę na całe podkładki. Nakładałam bardzo oszczędnie, osuszając zmywaczek na talerzyku - lepiej nałożyć bardzo mało farby z medium na przedmiot wiele razy dotykając gąbką jednego miejsca niż od razu malować grubą warstwą.

Następnie przyjrzałam się moim różyczkom i ich konturom na podkładkach. Delikatnie i oszczędnie nakładałam bardzo rozcieńczoną zieloną farbę wzdłuż linii ołówka. Tam, gdzie różyczki miały listki, nałożyłam kilka warstw farby, żeby kolor był bardziej intensywny. Dodatkowo przetarłam zielonym odcieniem brzegi podkładek i duże przestrzenie z nałożoną różową farbą.

W cieniowaniu bardzo ważne jest, aby nakładać bardzo mało farby, szybkimi, lekkimi, artystycznymi ruchami. Tesli użyjemy medium do cieniowań, nie musimy się bać, że kolor wyjdzie zbyt intensywny - im więcej medium, a mniej farby, tym jest ona bardziej przejrzysta i efekt jest lepszy. Dodatkowo takie medium opóźnia wysychanie, wiec w razie awarii można szybko nanieść poprawki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz