niedziela, 29 czerwca 2008

Jak zrobić kolorową kanwę?

Doskonale wiecie, że wpadłam ostatnio w szał robienia biscornu czyli małych igielników. To idealny sposób na wykorzystanie małych kawałków kanwy, jakie zostają po zrobieniu obrazków. Ponieważ jednak znudziło mi się już wyszywanie biscornów na białej kanwie, zaczęłam szperać po sklepach internetowych w poszukiwaniu kanw w ciekawych odcieniach. I co? I same doskonale wiecie, że nic. W polskich sklepach kanw jest tyle, co kot napłakał, wszystkie w standardowych odcieniach.

I wtedy przypomniało mi się, że skoro mam w domu medium do robienia decoupage'u na tkaninach oraz artystyczne farby akrylowe, mogę sobie zrobić wiele odcieni kanw, właściwie takie kolory, jakie sobie wymarzę. Medium do tkanin wymieszane pół na pół z farbą akrylową zamienia ją w doskonałą i trwałą farbę do tkanin. Zatem postanowiłam poeksperymentować i pędzel poszedł w ruch:) Wymieszałam farbę z medium, rozprowadziłam ją płaskim pędzlem na kawałku kanwy i odłożyłam do wyschnięcia.


Tu pomalowane już kanwy grzecznie sobie schną:




Po wyschnięciu należy wyprasować kanwę żelazkiem ustawionym na 2, z wyłączonym parowaniem. Prasujemy lewą stronę przez 30 sekund. To utrwali nasz kolor. Od razu po uprasowaniu zrobiłam test prania i gotowania moich kanw. I jedynie oliwkowy odcień trochę mi puścił kolor, reszta pozostała bez zmian, co oznacza, że farba została doskonale utrwalona. Po wygotowaniu wrzuciłam jeszcze moje kanwy do wody z dodatkiem octu, w celu podkreślenia barwy.

Efekt eksperymentu zaskoczył nawet mnie:) Dzięki prostemu zabiegowi mam mnóstwo pięknych, kolorowych materiałów do haftu. Jedynym mankamentem jest to, że kanwa robi się trochę sztywniejsza niż przed farbowaniem. Zdaję sobie sprawę, że podobny efekt można uzyskać stosując farby do tkanin, ale ponieważ ja takich nie miałam, wykorzystałam te dostępne w domu. I mam śliczną żółtą i oliwkową kanwę, kolor niebieski i fiolet, piękny turkus i super mieniący się odcień starego złota.



Zrobiłam też kanwy marmurkowe:



A żeby nowe materiały nie leżały, zaczęłam na jednej z kanw robić taki oto hafcik:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz