piątek, 24 października 2008

Szalona poduszka

Uszyłam sobie nową poduszkę. Przyznam, że nie było łatwo - to był mój pierwszy patchworkowy projekt, w dodatku poszczególne bloki składają się z 9 szalonych łatek - łatki pochylają się ku sobie, chwieją, ogólnie widać, że maja ochotę uciec z poduszki.

Najpierw pocięłam materiały na kawałki:
Po zszyciu powstały 4 patchworkowe bloki o wymiarach 15x15 cm. Aby powstała z nich poduszka, dokładnie rozrysowałam sobie jej schemat i wyliczyłam, jakiej szerokości paski materiału powinnam doszyć do kolorowych kwadratów.
Po wyliczeniu wycięłam z czarnej bawełny pasy odpowiedniej wielkości i szerokości. 
Przyszyłam najpierw poziome pasy do kwadratów:


Następnie do poziomych pasów dołączyły pionowe:
Pozostało doszyć tylko boki mojej nowej poduchy:
Tył poduchy zrobiłam metodą "na zakładkę" - jak uszyć taką poduszkę pokazywałam w kursie na szycie jaśka. A oto moja szalona, kolorowa poduszka w pełnej krasie. Nie jest równa - kolorowe bloki nie schodzą się tak, jak powinny, ale ja jestem nią zachwycona. Kolejna podusia będzie już na pewno jak spod linijki. Albo i nie, szycie jest nieprzewidywalne;)))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz