niedziela, 28 grudnia 2008

Jesienny patchwork

Kiedyś na blogu Edy znalazłam cudną makatkę z czterema porami roku wykonanymi techniką Paper Piecing. W tej technice patchworkowe bloki szyte są przez kartkę papieru ze schematem, szyje się po kolei wzdłuż linii łączących poszczególne elementy. Makatka od Edy tak mi się spodobała, że zachciało mi się podobnych widoczków. Nie miałam jednak wzoru. Od czego jednak mądra głowa:) W sieci znalazłam bezpłatny program Quilt Assistant (do pobrania za darmo jest TUTAJ) i w tym programie przerobiłam widoczek na schemat PP. Oto moje przygotowania do szycia - długo zastanawiałam się nad odcieniami poszczególnych fragmentów.
 A tu gotowy, uprasowany już blok. Nie uwierzycie, ale całość szyłam maksymalnie kwadrans. Drzewka przyszyte są słynnym "ściegiem kurkowym", który w mojej maszynie eksploatowany jest chyba najczęściej :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz