poniedziałek, 23 lutego 2009

Kurs decoupage - świecznik z papieru ryżowego

W dzisiejszym kursie decoupage pokażę, jak w jeden wieczór zrobić romantyczną ozdobę do domu. Świecznik ozdobiony papierem ryżowym daje bowiem przyjemny, ciepły blask, a zapalona świeczka pięknie podkreśla swoisty urok pożyłkowanego papieru ryżowego.

Co będzie nam potrzebne do zrobienia tego świecznika? Szklane naczynko (może być nawet słoiczek po nutelli), papier ryżowy do decoupage z wybranym motywem, złota farba akrylowa, klej do decoupage i bezbarwny lakier akrylowy.
Przy tym projekcie nie kupowałam osobnego arkusza bezbarwnego papieru ryżowego, wykorzystałam białe kawałki, które zostały mi po wycięciu różanego motywu. Rozpoczynamy od posmarowania szklanego świecznika klejem do decoupage.
Następnie naczynie dokładnie oklejamy kilkoma (ja nakleiłam dwie) warstwami białego papieru ryżowego - papier ten porwałam na nieduże kawałki i takie łatki naklejałam na świecznik. Następnie przykleiłam wybrany motyw z różyczkami.
 
Ponieważ uznałam, że świecznik jest trochę zbyt smutny, dolną i górną krawędź oraz denko pomalowałam farbą akrylową w kolorze starego złota. Gdy farba i klej wyschły, pokryłam świecznik z zewnątrz 3 warstwami matowego lakieru akrylowego.
Lakier wysechł i świecznik już gotowy!
A oto jak prezentuje się z zapaloną świeczką:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz