środa, 30 września 2009

Wykroje i wzory

A dzisiaj coś z zupełnie innej beczki:) Ci, którzy czytają Sztukę oswojoną wiedzą, ze kolekcjonuję lalki. Mam sporo Tonnerek i całą witrynkę innych lalek, które cieszą oczy. I dzisiaj chciałam zainaugurować powstanie nowego działu na blogu, w którym będę dzielić się z Wami wykrojami dla Tonnerek, które sama zrobiłam, wypróbowałam i pasują jak ulał. Dziś coś łatwego - rajstopki, legginsy, cokolwiek, co chcecie uszyć. Wystarczy tylko obciąć na wykroju stopy albo zrobić długość do kolana i już rajstopki zamieniają się w inną, równie użyteczną sztukę garderoby. Rajstopy szyjemy z elastycznego materiału, idealne są rozciągające się bluzki z delikatnej siateczki imitującej tiul, jakich pełno w ciucholandach. Tam, gdzie na wykroju napisałam FOLD, składamy tkaninę i wycinamy z podwójnej warstwy materiału. Następnie zszywamy przód od talii do kroku, robimy tunelik na gumkę. Zszywamy nogawki, a na końcu przeszywamy tył rajstop. Linijka widoczna na wykroju umożliwia wydruk we właściwej skali.

A tak się prezentuje wersja skrócona rajstop, oto Sydney w lamparcich legginsach:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz