piątek, 25 maja 2012

Kawa dla Pani, madame?

Czekała, czekała i się doczekała. Mowa oczywiście o tacy, którą w poprzednim poście pokazywałam jeszcze w wersji surowej, natomiast dziś wygląda bardzo parysko. Jej ozdobienie było bajecznie proste.


Zapytacie, jak przykleiłam tak duży motyw serwetkowy i nie dorobiłam się żadnych zmarszczek, bąbli powietrza i innych przykrych niespodzianek? Kleiłam całość na żelazko. Ale po kolei. Zaczęłam od zagruntowania na biało środka tacy, na którym miał się znaleźć przyklejony motyw. Gdy grunt wysechł, posmarowałam go klejem do decoupage, moi ulubionym Haftgrundem. Pozwoliłam mu wyschnąć. Gdy przestał się kleić, przyłożyłam do niego motyw serwetkowy. Przykryłam papierem do pieczenia dociętym na wymiar spodu tacy, błyszczącą stroną do mojej serwetki. Żelazko ustawiłam na 1 kropkę i takim lekko ciepłym przejechałam kilka razy po papierze do pieczenia. Pozwoliłam przyklejonemu motywowi ostygnąć i delikatnie pozbyłam się papieru do pieczenia. Nie odrywajcie go od razu, bo niechcący możecie zerwać też serwetkowy motyw, lepiej niech ostygnie. Całość posmarowałam jeszcze z wierzchu Haftgrundem, gdzieniegdzie domalowałam paski z tła i środek tacy miałam gotowy.

Kilka dni później wzięłam się za brzegi. Zaczęłam od zaklejenia kawałkiem papieru i taśmą malarską mojego serwetkowego motywu. Nie chciałam, żeby się pobrudził podczas bejcowania. Brzegi tacy pokryłam lakierobejcą. Gdy ta wyschła, metodą suchego pędzla przetarłam całość farbą akrylową. Zdjęłam taśmę malarską i całość polakierowałam błyszczącym, bezbarwnym lakierem. Ciacha do kawy na fotce brak, muffinki z poprzedniego wpisu (sprzed prawie roku, wstyd mi) to już przeszłość, dieta sugarfree takowe wyklucza;) Efekt - 16 kg autorki mniej. Mam nadzieję, że depresyjny okres już za mną, motywacja do działania jest, świat ma znów piękne kolory, nie muszę go podkolorowywać zapychając się słodkimi endorfinami:/

Do tego projektu użyłam: - taca drewniana (Drewlandia, ok 10 zł) - klej do decoupage Haftgrund (CreativeHobby, ok 10 zł) - motyw serwetkowy - serwetka z motywem Paryża (ok 5 zł za paczkę) - lakierobejca Magnat odcień LM08 orzechowy cyrkon (ok 21 zł) - farba akrylowa Hobby Acryl, ocień "żółć bambusowa" (Creativehobby, ok 12 zł) - grunt i lakier bezbarwny błyszczący Flugger (ceny nie pamiętam, kupowane dawno temu). Aha, nikt mi za reklamę nie płaci, ale... lubię te sklepy/marki i nie widzę nic złego w podaniu ich tutaj. Sprawdzone, używane przeze mnie do wielu projektów, więc why not?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz