niedziela, 15 lipca 2012

Konik na biegunach

Kto nie chciałby dostać takiej wiadomości o poranku?

Konik jest drewniany, pomalowany czarną farbą tablicową Fluggera, więc można bezkarnie po nim mazać, ścierać i jeszcze raz mazać co ślina na język przyniesie.

Napadł mnie dziś głód słodkości. Ponieważ unikam cukru jak ognia, upiekłam ciasteczka owsiane bez cukru. Pomógł mi w tym przepis z bloga "Suma prostych przyjemności", który cytuję poniżej. Przepis nieco zmodyfikowałam, bo nie miałam tak dużej ilości rodzynek, nie używam też białej mąki. Połowę ciastek zrobiłam z cynamonem, druga połowę zaś z kawą mieloną. Chyba wolę te kawowe, są ostrzejsze w smaku. Wyglądają jak kotlety mielone, ale smakują jak cud nad cudami, tylko mi się rodzynki nieco spiekły:)
Zdrowe owsiane ciacha
- 1 szklanka płatków owsianych
- 1 szklanka otrąb pszennych
- 200 g rodzynek bakalii (rodzynki, pestki słonecznika, wiórki kokosowe, sezam, pestki dyni)
- 1 szklanka mąki żytniej Pełne ziarno
- 1 jajko
- 1 szklanka wody
- 1/4 szklanki oleju
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 łyżeczki cynamonu/2 łyżeczki kawy

Mieszamy suche z suchym, mokre z mokrym, później wszystko razem, formujemy ciacha i na 20 minut w 200 stopni.

6 komentarzy:

  1. mniam mniam, ale ja dodam jednak cukier jeszcze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jej. konik jest przecudny. Chcem...

    OdpowiedzUsuń
  3. Kayu, nie dodawaj cukru, dzięki rodzynkom i cynamonowi one są wystarczająco słodkie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok, bez cukru. Mąż się ucieszy, że będzie mógł podkradać. ;)

      Usuń
  4. fajny pomysł na konika ^^ a ciasteczka wyglądają na bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. No lubie takie przepisy ,musze wypróbować.

    OdpowiedzUsuń