czwartek, 13 września 2012

Szwedzkie Five o'clock

Najpierw to, na co najbardziej czekacie - do kogo powędruje komódka? W moje oko wpadł ten komentarz, okazuje się, że szczęście może i bywa zezowate, ale... :)
Foggia, gratulacje, proszę, odezwij się do mnie na @ :)

A teraz, skoro ostatnio o świętach było, pokazuję coś ślicznego, najpierw fotki, zgadujcie, co to:

 
Takie zapałki sprzedaje się przed świętami w Szwecji:DDDD
W jednej z gazet szwedzkich poświęconych świątecznym klimatom znalazłam przepis na na Classic Julte czyli typową rozgrzewającą herbatę serwowaną w Boże Narodzenie w tej mroźnej krainie. Przetłumaczyłam go dla Was, enjoy!

Classic julte czyli szwedzką świąteczną herbatkę robi się tak:

4 laski cynamonu
3 całe nasiona kardamonu
2 gwiazdki anyżu
4 łyżki białej herbaty
1 litr wrzącej wody
2 mandarynki, pokroić w kliny
ciemny rum
cukier w kostkach
Przyprawy utłucz w moździerzu, następnie wsyp je do imbryka, dodaj białą herbatę, mandarynki (wyciskając lekko z nich sok) i zalej wrzątkiem, zaparzaj 10 minut. Dodaj rum i cukier i natychmiast podawaj:)

20 komentarzy:

  1. Niemożliwe, rano tutaj jeszcze zaglądałam i nic a tu taka niespodzianka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Boziu jak się bardzo cieszę!!!!!!!!!!!!!!! Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  2. Pudełko zapałek dość konkretne:) Ale jakie urocze:)

    OdpowiedzUsuń
  3. gratulacje dla wylosowanej!
    Herbatę muszę najpierw wypróbować, chociaż już opis czyta się smakowicie;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulacje dla szczęściary:)Wygląda na to,że sama będę musiała sobie taką zrobić;)może w następnym wcieleniu,ha,ha:):):)
    Śliczne karteczki,aż zatęskniłam za świętami...zapałki extra.
    Dziękuję za zabawę i pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję wygranej:) Świąteczna herbatka brzmi bardzo smakowicie:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratulacje, gratulacje :-)
    Wiedziałam, że wpadnie w dobre ręce :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratulacje dla szczęściary. Chyba sobie zrobię na pocieszenie tej herbatki, bo mi coś ostatnio ziimno.

    OdpowiedzUsuń
  8. no cóż, gratuluję Fogii:))) a zapałki bombowe!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepis na herbatke przyda sie na zimowe wieczory ...

    OdpowiedzUsuń