niedziela, 11 listopada 2012

Tutorial - szyjemy etui na Kindla

Specjalnie dla Was zrobiłam szybki kurs, jak uszyć etui na czytnik. Bo co i rusz ktoś do mnie pisał, że mu nie wyszło, co dać do środka, ze moje fajniejsze itp Dlatego - mówicie i macie. Ten kursik ukazał się też gościnnie na stronie, którą każdy ebookowo-czytnikowy maniak musi znać - Świat czytników.

Na etui potrzebujemy:
- arkusz cienkiego filcu o wielkości 30x19 cm
- kawałek ociepliny do patchworków, wymiary jak wyżej. Zamiast ociepliny możecie użyć grubego polaru albo jeszcze jednego arkusza filcu, tym razem grubszego
- kopertę bąbelkową
- kawałek filcu 8x16 cm w kontrastowym kolorze (na przyszycie u góry etui)
- jakiś fajny motyw do ozdobienia okładki jeśli chcecie
Filc i ocieplinę przecinamy na pół, kopertę bąbelkową docinamy na wymiar 15x9 cm

Na tym etapie ozdabiamy wierzch etui wybranym motywem albo zostawiamy wersję "dla dorosłych i poważnych ludzi" czyli nie ozdabiamy niczym.
Następnie chyba najtrudniejsza część - robimy ze wszystkich elementów miękką kanapkę, którą musimy ostrożnie pospinać szpilkami. Ostrożnie, gdyż w środku mamy folię bąbelkową - nie chcemy poprzekłuwać zbyt wielu bąbelków, więc nie pakujcie w etui zbyt wielu szpilek. 4 na krawędziach z powodzeniem wystarczą.

Przeszywamy nasze etui maszynie wzdłuż krawędzi górę zostawiając nieprzeszytą. Oczywiście można to zrobić ręcznie jeśli maszyny nie mamy.
Test wymiarów - czy Kundelek na pewno wejdzie w nasze etui? U mnie zmieścił się idealnie;)
Przycięłam nieco filcowe paski i przyszyłam oba z wierzchu i od spodu mojego etui. Dzięki temu czytnik będzie łatwiej chować do etui i z niego nie wypadnie.


Ostatni etap - obszywamy krawędzie. Użyłam do tego muliny. Et voilà, oto gotowe etui na naszego Kundelka.

11 komentarzy:

  1. Świetny kursik, jak sobie kupię kundla to tez taki zrobię :-) Bardzo mi się podoba ten kociaczek :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prawdopodobnie będę chciała zrobić takie etui, ale mam parę pytań, bo instrukcja jest niejasna: tej koperty w ogóle nie rozrywamy tylko na nią kładziemy filc a potem ten kolorowy materiał? I zszywamy?

    Po co jest ten jasny materiał na górze? Żeby się nie strzępiło? Czy to jakieś zapięcie?

    Nie mam też maszyny, a igłą to chyba ciężko to wszystko zszyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po kolei: z koperty obcięłam jedynie górę, tę część z zamknieciem i odrobinę przycięłam krawędzie. Jeśli koperta byłaby dużo większa od moich filców, to oczywiście przycinam całość na wymiar filcu i wtedy z koperty zostają jedynie prostokąty z papieru i bąbelków.
      Jasny materiał konieczny niby nie jest, ale moje pierwsze etui go nie miało i po kilku tygodniach wkładania i wyciągania Kindla góra zaczęła się strzępić. Ten materiał zabezpieczy etui.
      Bez maszyny będzie ciężko, co nie znaczy, że się nie da:) Powodzenia!

      Usuń
    2. Hej, Aniu dzięki wielkie, myślę, że teraz będzie prościej.;) Najwyżej wybiorę się do krawcowej, żeby mi to przyszyła. I jeszcze jedno pytanie, czy to są wymiary na Kindle Classic?
      Joana

      Usuń
    3. Tak, to wymiary na Classica. Arkusze filcu idealne do tego są np w Empikach za 1,5-2 zł, wystarczy je na pół rozciąć i nic nie trzeba przycinać, docinać, doskonale sie wpasowują na Classica. Dasz radę ręcznie, naparstek na palec i dobra igła i tyle :)

      Usuń
    4. O, no dobra, to challenge accepted ;)

      Usuń
  3. Jak będę miała czytnik to sobie takie uszyję:D hehe

    OdpowiedzUsuń
  4. Etui jest przepiękne, a ozdóbka na wierzchu - cymes!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam serdecznie, od dawna chodzi za mna ten swietny pomysl i prosze o podpowiedz jakie wymiary materialow mam przygotowac do kindle paperwhite: 169 x 117 x 9,1 mm. Mam juz kogos kto mi to przeszyje ale materialy mam przyciac sam, a samo obszycie to ok 5 mm od krawedzi? jon kuszie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paperwhite ma takie same wymiary, jak classic, więc powyższe wymiary są aktualne. Co do przeszycia krawędzi, to ja najczęsciej robię je ok 7 mm od krawędzi, ale to tylko dlatego, że mam stopkę do maszyny, która tak szyje. Mozna i 7 i 5 mm od brzegu, te 4 mm w całym etui nie robią róznicy, Kindle na pewno nie wypadnie.

      Usuń