środa, 6 lutego 2013

Przenoszenie wzorów na tkaninę

   Dzisiaj tutorial, o który kilka osób prosiło w mailach do mnie :) Jak za pomocą freezer paper czyli papieru do mrożonek łatwo i szybko przenosić sobie wzór na tkaninę? Otóż zamiast męczyć się i próbować go rysować ręcznie można w łatwy i szybki sposób mieć całość odbitą na płótnie w 5 minut. Oczywiście jest to wzór tymczasowy, wydruk nie jest trwały i po praniu znika, więc proszę nie mylić tej metody z trwałymi nadrukami na materiale.

   Napisała do mnie też Ola z pytaniem o wyszytego dawno temu Bolka i Lolka - Olu, jeśli to czytasz, to tą samą metodą możesz odbić wzór haftu na kanwie.

   Najpierw drukujemy na drukarce atramentowej na błyszczącej stronie freezer paper'u lustrzane odbicie naszego wzoru. Poniżej oczywiście wzór sklepiku patchworkowego kupionego w The Quilting Bee.

   Następnie na desce do prasowania kładziemy freezer paper wydrukiem do góry, na tym umieszczamy nasz kawałek płótna i prasujemy, prasujemy, można użyć minimalnej ilości pary w żelazku, ale nie przesadzajcie. Pozwalamy całości wystygnąć i lekko odrywamy freezer paper od tkaniny.
A na tkaninie zostaje nam gotowy do wyszywania wzorek :D

15 komentarzy:

  1. Śliczne rzeczy robisz. Bardzo mi się podobają i będę chętnie zaglądać. Pozdrawiam cieplutko. Ania:)

    OdpowiedzUsuń
  2. A czy tusz się potem bez problemu wypierze z tkaniny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorfi, ja tusz wypieram bez problemu mocząc hafcik w wodzie z proszkiem.

      Usuń
  3. Nie znałam tej metody, dzięki za informację. A ten wzór, gdy go teraz widzę w całości, jeszcze bardziej mi się podoba.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bomba! Jeszcze o takiej metodzie nie słyszałam. Świetna, muszę koniecznie wypróbować! Wzorki zachomikowane jakieś już mam, tylko taki papier muszę nabyć :) Chyba gdzieś w markecie go dostanę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Edyto, nie wiem, czy w Polsce w supermarketach go kupisz. Ale w Szmatce Łatce powinien być :)

      Usuń
    2. Oooo, a ja myślałam, że tak sobie po prostu w sklepie kupię. W piątek idę na większe zakupy i będę wypatrywać takiego papieru. Dam znać czy u nas jest ogólnie dostepny. A jak nie to kupię w Szmatce Łatce, ale to się źle skończy, bo ja tam wydam kupę kasy :)

      Usuń
  5. Dzieki za tutorial, super metoda !!!

    OdpowiedzUsuń
  6. W życiu bym na to nie wpadła :) Świetny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam. Zapraszam do bombonierkowej zabawy. Pozdrawiam serdecznie i lawendowo :)


    http://beatybombonierka.blogspot.com/2013/02/dam-drapaka.html

    OdpowiedzUsuń
  8. to jest genialne, nie wiedziałam że można w gen sposób, dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To wszystko jest jak jazda na bolidzie _ sory nie dla mnie.
    Ale należą CI się słowa uznania ,że pokazujesz nam jak trzeba....
    Buziaczki:)))

    OdpowiedzUsuń