czwartek, 7 listopada 2013

Boże Narodzenie po... szwedzku

Gdy odwiedzam Szwecję, nigdy nie wracam bez szwedzkich gazet wnętrzarskich i rękodzielniczych. Teraz też przywiozłam ich tyle, że pustawa walizka zaczęła ważyć tony. Oto jedna z nich, numer świąteczny:)


Zobaczcie, jaki świetny pomysł na ozdobienie domu na święta. Niestety, sprawdzi się tylko w szwedzkim klimacie, bo znając życie, u nas będzie odwilż. Tak, dobrze widzicie, te ozdóbki wykonane są z lodu za pomocą foremek do ciastek.



Domek z piernika, na który jest w środku przepis i "wykrój" oraz rewelacyjny kalendarz adwentowy:



A teraz coś specjalnego - przetłumaczyłam dla Was przepis na te muffiny, piekłam je już i wychodzą pyszne :D Jeśli macie ochotę, to proszę, tak się piecze ciacho, ozdabiamy te muffiny puszczając wodze fantazji, lukrowe wariacje na temat reniferów mile widziane:


60 g miękkiego masła
140 g cukru pudru
1 jajko
4-5 krople zapachu waniliowego
120 g mąki
30 g kakao w proszku
2 łyżeczki proszku do pieczenia
80 g kwaśnej śmietany
4 łyżki zimnej mocnej kawy z ekspresu
szczypta soli

Masło ubijamy z cukrem pudrem trzepaczką aż stanie się puszyste. Dodajemy jajko i zapach waniliowy. Mieszamy mąkę, kakao, proszek do pieczenia i szczyptę soli i do tego wlewamy nasze ubite z cukrem masło. Następnie dodajemy kwaśną śmietanę i espresso, mieszamy, nakładamy do papierków do pieczenia muffinek i wkładamy do piekarnika na 25 minut na 180 stopni.


10 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa ta gazeta i pomysł z serduszkami z lodu jest rewelacyjny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lodowe ozdoby cudne , widziałm kiedyć , z foremki na babke , wianek a w nim mrożona np, dzika róża ,
    Apetyczne muffiny przepis juz zapisałam dziękuje ,,

    OdpowiedzUsuń
  3. Widać, że gazetka bardzo ciekawa. Czy mogę wiedzieć ile kosztuje?
    Ciekawa jestem innych gazetek - czekam z niecierpliwością na gazetkową fotorelację :)
    ps. przepis na muffinki wykorzystam
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magin, gazetka kosztuje 60 koron szwedzkich czyli jakieś 30 na polskie złote

      Usuń
  4. Lodowe ozdóbki super... ach gdyby był mróz!

    OdpowiedzUsuń
  5. podobają mi się te sarenki (chyba) i liski i misie... może...może... coś podłubię w tym kierunku jeśli zdążę...

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam takie gazetki :) świetne pomysły ^^
    a przepis na muffinki chomikuję, mam nadzieję tylko, że kawa nie jest niezbędnym składnikiem, bo u mnie nikt kawy nie pije :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Czas zacząć myśleć o ozdobach... No tak... A ja ślęczę nad swetrem i wszystko inne poszło w kąt ;) Stawiasz mnie do pionu takim postem ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe świąteczne inspiracje. Od razu czuje się klimat choinki i prezentów. Dziękuję za wprowadzenie w pozytywny nastrój :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń